tisdag 19 januari 2016

Vårens föredrag

 Jag älskar att träffa läsare och prata trädgård, ekologi och örter. I vår kommer jag att resa ut i landet och hålla föredrag på olika teman på olika platser. Bland annat kommer det att handla en hel del om att Odla i pallkrage - en bok som sålt mer än 34000 exemplar vilket visar hur stort intresse det är för den här typen av odling!
 I mars kommer min nya bok Odla ekologiskt där jag benar ut vad som är okej och inte, med vilka saker man kan kompromissa och vad som inte går att komma undan med, om man vill odla ekologiskt. Jag brinner verkligen för det här ämnet och hoppas den får stor spridning!
Örtte & Huskurer som jag skrivit ihop med Mette Bohlin har också fått ett mycket varmt mottagande och den första upplagan är närmast slutsåld - men vi kommer att trycka fler då vi känner att intresset är fortsatt stort. 
Nässlor är nyttigt, vackert och naturligt. Boken är skriven av Sällskapet Nellorna som jag är en del av. Andra upplagan finns ute nu!

Här är vårens schema:
13/2 Tjörn. Odla i pallkrage.
9/3 Simrishamn. Odla ekologiskt.
16/3 Halmstad. Odla ekologiskt (även om pallkrage och nässlor).
30/3 Linköping. Odla ekologiskt.
5/4 Billesholm. Örtte & Nässlor.
9/4 Nyköping. Odla i pallkrage/Odla ekologiskt.
22-23/4 Stockholm/Nordiska Trädgårdar - tider ej klara. Odla ekologiskt.

Hoppas du hittar en plats och tid som passar dig. Om inte - kontakta ditt bibliotek eller din trädgårdsförening och be dem bjuda in mig till hösten så kommer jag gärna!
Varma hälsningar
Eva

2 kommentarer:

Berit sa...

Då kanske jag kan lyssna på dig på mässan:)
Ha en underbar dag!!

Anonym sa...

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/ny-rapport-ekonomaten-varken-nyttigare-eller-miljovanligare

Ekologiskt? Är vi lurade?